Drömmar

Vaknade genomsvettig tidigt imorse av en väldigt obehaglig dröm. Jag minns inte riktigt vad drömmen handlade om men en obehaglig känsla vägrade att försvinna. Gick upp och gjorde en kopp te. Sitter här i köket nu och funderar lite. Det enda jag minns av drömmen är att min man sa att han skulle adoptera en pojke. Han ringde flera samtal och jag var panikslagen. Varför vet jag inte riktigt. Jag sa att adopterar han en pojke är det ju VÅRT barn. Han svarade att det var HANS barn, Inte vårt. Jag grät och skrek  och slog på honom. Ofta i mina drömmar är han alldeles känslokall och märkligt hånfull mot mig. Så är han aldrig i verkligheten. Aldrig!

Jag har ingen aning hur den här drömmen kan tolkas. Kanske någon av er som läser detta har en bra analys? Dela gärna med er i sådana fall.

Kommentarer
Postat av: Alkoholist-Hustrun

Försök att skona dig själv. På ett eller annat sätt. Jag vet hur det känns att leva med en missbrukare. Dock inte heroin. Jag har inte heller stängt dörren och gått min väg. Har inget svar på hur din dröm ska tolkas mer än att det kan handla om vanmakt och det där opålitliga draget som många missbrukare har(inte sagt att just din man har det, jag känner ju honom inte).

2006-12-26 @ 11:53:33
Postat av: J

Jag har själv försökt att tolka mina drömmar, och har också en drömbok som jag jämför med. Jag tror (känner) att jag 'helas' genom drömmar. Alltså, det jag inte orkar bearbeta i vaket tillstånd gör jag när jag sover.

Om jag ska försöka mig på en tolkning av din dröm, så tror jag att det handlar om hans 'egna' saker (barnet) som du inte får tillgång till, din skräck för att han tar barnet som bara SITT tror jag har att göra med hans droger, som i din dröm symboliserar barnet. Jag tror du bearbetar mycket av din smärta av att din man har en 'sak' i sitt liv som du inte kan dela.

Önskar dig all kraft, och din man.

Postat av: Heroine

Tack för tolkningarna. Jag tror precis som du, J, att man bearbetar mycket av sitt vakna liv i drömmarna. Det känns skönt att dela med sig eftersom jag inte berättat för någon hur mitt liv faktiskt ser ut. Tack för att ni läser min blogg och för att ni bryr er! //H

2006-12-27 @ 21:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback