Nyårslöften

Jag minns inte att jag någonsin hållt ett nyårslöfte ett helt år. Kanske blir det ändring på det detta året. Jag ska lova mig själv att bli bättre på att spara. Trist, jag vet! Men jag (vi) har varit så otroligt slarviga med pengar att jag nästan skäms. Okej; min man är heroinist vilket innebär en viss merkostnad varje månad. Närmare bestämt 8000 kr. Helt sjukt! När han är drogfri (som nu) är det inte alls så här höga summor vi pratar om. Då tar han subutex (ersättningsmedicin) och det kostar i princip nada. I alla fall. Min man tjänar bra, jag tjänar bra men vi SLÖSAR enormt mycket! Jag på kläder, smink, skönhetsprodukter, böcker, magasin, skor, väskor, inredning och.... ännu mer kläder. Min man på... ja! Ni fattar. Jag skäms å både min mans och mina egna vägnar! Vårt sparkonto har mer eller mindre sinat bort och nu, år 2007, är det dags för en stor förändring! Det ska SPARAS som aldrig förr. Ingen onödig lyxkonsumtion av vare sig droger eller kläder. Jag ska vara stenhård. En spardiktator som ska ha grym kontroll på vartenda öre. Mmmm... jag myser redan lite när jag tänker på alla tusenlappar som ska förvaras långt ifrån mina och min mans oekonomiska fingrar.

Jag har alltid varit av åsikten att pengar är till för att göra livet roligare. Men nu har jag mest ångest! Det finns för tusan fyrabarnsfamiljer med mindre pengar än vi som klarar sig galant. Själv är jag glad om jag har en hundralapp kvar på kontot dagen innan löning. Hur ska jag någonsin klara av att ha barn? Nä, nu är det spara som gäller!

Gott nytt år och hopp om ett år i sparsamhetens tecken! 

              
42798-21


Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Tror min kommentar försvann? Nåja, skrev bara att jag önskar dig lycka till med ditt Nyårslöfte och att jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram!

Postat av: Gisan

Ett riktigt gott nytt år till dig oxå!!! Kramar...

2007-01-01 @ 00:16:34
URL: http://gisan.blogg.se/blingbling
Postat av: Gisan

Det är svårt det där med ekonomi och sparande... Men din tanke är mycket god. Jag håller tummarna för dig/er och sparandet. Kramar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback