Drömmen

Just det... jag skulle berätta om drömmen jag hade igår natt. Nu minns jag inte den så tydligt längre, som det brukar vara med drömmar. Men det var så här ungefär:

Min man och jag var i Stockholm, vi gick på Götgatan och där låg en butik med antikviteter. Vi gick in. Min man köpte en antik pipa, den var riktigt dyr, han betalade med våra sista pengar. Jag försökte protestera men det kom liksom inga ljud ur mig. Vi gick vidare, jag mötte en väninna jag inte sett på länge inne på ett rökigt, skumt café. Jag stod och pratade med henne, hon verkade helt förändrad, jag tänkte att jag var glad som inte umgicks med henne längre. Jag började leta efter min man, han var försvunnen. Jag gick ut från caféet, nu var det mörkt och riktigt skumt ute, jag kände mig så rädd och ensam. Jag glömde att berätta att tidigare hade min man bytat ut vår bil mot en gammal 80-tals sportbil som jag hatade och tyckte var så ful. Jag letade efter bilen. Till slut hittar jag den. Då är jag i vår hemstad igen. Den är tom men längre ner på gatan ser jag fullt med poliser, det är upplopp. Ungdomar springer omkring och polisen jagar dem. Två yngre killar (12-13 år) klättrar upp i en hög elstolpe. Då kommer min man, från ingenstans, han skakar stolpen kraftigt, allt vad han kan. Jag skriker att han ska sluta, men jag står så långt borta, han hör mig inte. Han skakar och skakar och tillslut välter hela stolpen. De två pojkarna splashar i gatan. De dör. Jag springer fram till min man och skriker, gråter och slår på honom. slår, slår, slår.... Och så vaknar jag. Jag har gråtit på riktigt!

När man ska återberätta en dröm är det så svårt att få med känslan. När jag läser vad jag skrivit nu så verkar det inte alls så dramatiskt som det var i min dröm. Men, men.... håll till godo! 

42798-7

                                                                                                                         
               










Kommentarer
Postat av: Angie

Jag tycker mönstret i drömmen är rätt tydligt. Din man utför saker som du inte kan kontrollera - byter ut bilen, köper pipan, skakar stolpen.. Och du försöker ljudlöst ingripa men misslyckas. Du kan nog relatera det till ditt liv och din rädsla för att du kommer misslyckas med din ambition att få honom ren. Din man gör saker som du hatar och fruktar, som vållar skada, och du är ledsen och förbannad över det. Väldigt tydlig parallell till ditt verkliga liv.

Jag är ju ingen auktoriserad drömtydare direkt, men jag är väldigt intresserad av drömmars budskap och har försökt tyda dom sen tidig tonår - har läst en hel del och känt många människor som praktiskt taget livnärt sig på drömtydning. Jaja. Det där var iaf vad jag lyckades prånga ur din dröm :)

Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback