En perfekt lördag!

Nu är det äntligen veckans bästa och mest eftertraktade dag. Lördag! Jag har alltid stora planer för denna dag. Idag har jag t.ex. planerat att jag och min man ska baka kanelbullar och bröd. Senare kommer några vänner över på middag men innan dess ska vi ut och promenera en lång runda, kanske i skogen. Jag älskar att bada tillsammans med min man så kanske hinns det med ett bad där efter promenaden.

Ni hör ju själv. Jag skulle vara den perfekta kontaktannons-skrivaren. Mina intressen är skogspromenader, god mat och att umgås med mina vänner. Hahahhaha!!! Jag är ju lätt den tristaste 30- åring jag hört talas om. Det låter snarare som om jag är 50.

Men det är väl så att jag är färdig med mitt vilda liv. Det känns nästan lite sorgligt, men jag har nog blivit vuxen. Det blir väl inga fler galna partyresor till Amsterdam (fråga mig inte hur vi hamnade på den där transklubben...), inga fler sistaminuten resor med kompisarna (Jag trodde på fullt allvar att vi skulle vila upp oss i Aiya Napa), inga fler dansa på bardisken, bjudas på champagne av Prins Joachim, hyra en fjärdehands lägenhet i Köpenhamn, gå på skrivarkurser (och vara alldeles säker på att jag ska bli den nästa stora svenska poeten), bo på Söder i Stockholm och tycka att det är såååå coolt!

De tiderna är för länge sedan förbi. Jag har varit ung och naiv, ung och egoistisk, ung och lycklig, ung och olycklig,.. Men om sanningen ska fram har jag faktiskt aldrig varit så nöjd med mitt liv (och med mig själv )som jag är nu!

42798-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback