För sent?

Jag borde kanske ha börjat skriva en blogg för några månader sedan. När allt verkligen var svart och jag kunde börja gråta utan någon anledning. Bara satt på golvet och grät, grät och grät. Allt kändes så meningslöst och jag var så rädd för hur allt skulle sluta. Jag var verkligen maktlös. Jag kunde stå utanför toalettdörren och höra hur han prasslade med folie och hur tändaren tändes om och om igen. Hur han öppnade fönstret där inne och vädrade ut. Jag gjorde ingenting! Bara stod där utanför och kände mig maktlös. Man blir härdad! När jag först fick reda på att han drogade blev jag galen. Jag var ursinnig, kände mig förrådd och lurad. Jag slängde allt jag hittade. Jag raderade nummer i hans mobil, slängde allt folie jag kunde hitta, slängde heroin när jag hittade det, letade systematiskt igenom alla kläder, väskor, lådor. Överallt, varje dag. Men ursinnet byttes snart ut mot hopplöshet och meningslöshet. Jag gav upp! Det var inte mitt ansvar att lösa detta. Jag orkade inte konfontrera, hota eller be. Jag la över allt ansvar på honom. Jag sa inte att jag skulle lämna honom, ställde inga ultimatum. Kanske var det då han insåg hur illa allt var. Jag var verkligen på botten. Jag hade gett upp. Vissa dagar kändes det bättre förstås. Han bestämde sig själv för att sluta. Inte på grund av mig. Utan för att det var ohållbart. Allt var svart! Det fanns liksom inga alternativ.

Utåt var det som vanligt. Vänner, arbete, shopping och middagar.

Nu när det går så här bra vill jag inte klamra mig fast vid det negativa. Jag vill se framåt! Jag började skriva denna blogg utan att veta att min man bestämt sig samma dag för att sluta. Denna blogg kunde med andra ord ha sett helt annorlunda ut. Jag är så lycklig över att den inte gör det!

Kommentarer
Postat av: ninni

Jag håller tummarna för er båda!

Postat av: Melinda

Jag har som många andra en stereotypifierad bild av en heroinmissbrukare. Jag skulle gärna vilja veta hur det kom sig att din man började röka heroin och hur han klarade av att sköta sitt jobb samtidigt o.s.v.

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er båda.

2006-01-22 @ 17:04:36
URL: http://baengel.blogg.se
Postat av: heroine

melinda!
Läs bloggen från början. i många av inläggen står just det du undrar. Kramis

2006-01-22 @ 17:45:05
URL: http://heroine.blogg.se
Postat av: Sanna

Vilken tur din man har, som har dig.
Du måste vara väldigt stark!

2006-01-22 @ 17:50:41
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Hans

Klimt i all ära, men kolla även upp Hundertwasser, en än så länge levande österrikare som åtminstone jag förbluffas av. Jösses vad svårt det är med beroenden. Jag skutade snusa, fysiskt tog det en, två veckor. Att bli av med vanan psykiskt tog ett halvår. Hela tiden hade man ett snusarperspektiv på tillvaron. Snus hit och dit. Jag antar att heroinet är samma elände fast modell värre. Jag hoppas att det går bra.

2006-01-22 @ 19:53:53
URL: http://vaskrensarn.blogspot.com/
Postat av: heroine

Hans!
Tack för tipset. Blev oerhört fascinerad. Kände igen arktiekturen men inte konsten. Blev däremot konfunderad över att det på något ställe stod att han levde, enligt wikipedia dog han 2000 och på någon sida stod det att han dog 2002. Hmmm lite mysko

2006-01-22 @ 20:27:06
URL: http://heroine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback