Mitt liv!

Det framstår säkert här i bloggen att all min energi går åt till att få min min man drogfri. Missförstå mig inte, jag vill inget hellre, men jag har ett oerhört innehållsrikt liv med vänner och intressen som handlar om helt andra saker än droger. Visst tänker jag mycket på min mans missbruk, men det är inte så att det har tagit över mitt liv. Jag älskar att umgås med mina bästa vänner (de vet inget om min mans missbruk), läsa böcker (just nu läser jag Coelhos "Elva minuter"), läsa magasin, fika (te är ett måste), måla (min favoritkonstnär är Klimt),laga gourmetmiddagar, gå på bio (senaste sedda: "Narnia"), shoppa (senaste "fyndet" en DvF klänning... sååååå snygg). Jag gör ju tusen andra saker också förstås. Jobbar! Jag älskar mitt arbete, jag brinner för det!  Många av dessa saker gör jag tillsammans med min man, jag älskar honom för det, att vi delar så många intressen.

Jag vill än en gång påpeka att jag inte försöker romantisera eller glamorisera min situation. Jag beskriver bara det så som det är. Varken sämre eller bättre!


Kommentarer
Postat av: cornelia

En sak som jag undrar över är hur en välanpassad man med bra jobb kommer i kontakt med heroin? Förutom knarket verkar han ju inte vara en looser.

Hur går sånt till?

Postat av: heroine

Det är ju inte så att han bara en dag bestämde sig för att börja med heroin. Det började med kokain, han bodde utomlands, var ung och lyckad.... På den vägen! Det är inte alltid bara förortsungar och barn till socialfall som hamnar i träsket. Det finns så mycket dolt missbruk omkring oss, personer vi aldrig skulle ana. Jag menar absolut inte att det finns bättre eller sämre sorter av missbruk. Bara att man inte kan se allt i svart och vitt!

2006-01-06 @ 12:34:36
Postat av: cornelia

Jag bara undrade hur det går till, nu förstår jag bättre, kokain har väl alltid varit "de lyckades" drog.

2006-01-06 @ 13:05:12
URL: http://www.corneliame.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag anser att det skulle vara synnerligen nyttigt för svensken att inse att det inte är bara är just "socialfall" som lider av missbruk. Att det inte handlar om svaga karaktärer. Att en person som missbrukar droger (även alkohol) inte ÄR sitt missbruk. Att det är en del av dem visst men inte allt. Jag skulle önska att svensken lärde sig lite mer om VAD MISSBRUK ÄR.

Det känns bra att läsa din blogg. Jag har senaste halvåret mer eller mindre levt med en sucidal vän som vägrar söka hjälp. Det går upp och ner och hit och dit. Så tack. Du är en av "de där starka" som är källa för inspiration. Kan du så kan jag.

2006-01-06 @ 18:32:00
URL: http://rocksamba.blogspot.com
Postat av: heroine

Linda! Ingen är gladare än jag att kunna vara till inspiration! Det är viktigt att inte glömma bort sig själv på vägen. kram!

2006-01-06 @ 18:45:47
Postat av: Björn

Tvärtom! Jag förvånas och gläds för din skull att du ser till, och verkar lyckas med, att ha ditt eget liv. Du måste vara en stark och självständig person.

2006-01-08 @ 15:07:38
URL: http://www.klix.se/wordpress
Postat av: heroine

Björn! Jag tror mycket handlar om att jag har en egen identitet. Jag är ganska klar över vem jag är och vart jag är på väg. Det betyder förmodligen ganska mycket. Jag är inget offer, jag har alltid tagit vara på mig själv. Jag är glad att ni som läser denna blogg märker det!

2006-01-08 @ 15:34:16
Postat av: Fröken M

Men varför håller du det hemligt för? Berätta för din egen skull. Inte kan du bära på det där själva plus att folk är inte dumma i huvet, nog fattar de att något är fel.

2006-01-12 @ 19:59:57
Postat av: heroine

Fröken M!
Folk har så mycket fördomar. Jag vet själv hur det låter, hur jag skulle reagera om det gällde någon annan och inte mig. Heroin, det är så smutsigt, så otillåtet, det allra lägsta. Jag vill inte att folk ska hata min man eller se ner på honom. Jag tror faktiskt inte att det är någon som anar att något är fel, det är just det. Att ingen ser på honom. Men nu har han slutat (förhoppningsvis för alltid), lite drygt en vecka har han varit drogfri...

2006-01-12 @ 20:37:47
Postat av: buy tramadol

Take care of it and keep it on the road!

2007-01-18 @ 07:34:28
URL: http://buytramadolli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback