Tillbaka på jobbet

Då var semestern slut för denna gången.... Hade varit skönt med en vecka till men å andra sidan har jag inte gjort mycket vettigt alls under min semester. Mest slappat och slösat pengar.

Min man är fortfarande drogfri. Han känner ett starkt sug säger han. Särskilt på morgonen när han nyss vaknat. Men han har lyckats att stå emot, jag är stolt över honom. Jag älskar honom över allt på denna jorden, han gör mig varm!

Han har varit välförtjänt ledig idag och hade middag färdig när jag kom hem från jobbet. Han är världens bästa man!

Vi hörs imorgon!




Kommentarer
Postat av: nitro2k01

Du säger att han har varit drogfri ett tag nu. Förbered dig på att han har tagit heroin bakom din rygg. Du har själv sagt att det är svårt att märka när han har tagit heroin, även direkt efteråt. Han kommer att ljuga om det, även om han blir upptäckt på bar gärning. (Egentligen är det drogen och inte han som ljuger) Men se till att finnas som ett stöd för honom ändå, vare sig han har tagit heroin eller inte under den tid du har sett honom som drogfri så behöver han ditt stöd.

Postat av: firefoxy

Läst i din blogg, kämpa vidare. Vill han sluta med droger så kommer han att lyckas. Min vän saknar viljan, så tyvärr har hon en lång väg kvar att gå... / kramar firefoxy

2006-01-10 @ 19:49:59
URL: http://firefoxy.blogg.se
Postat av: Zäta

Håller tummarna!!

2006-01-10 @ 20:19:48
URL: http://mazamazamaza.blogspot.com
Postat av: heroine

Det kan mycket väl hända att min man börjar med heroin igen. Det är jag fullt medveten om. Däremot har jag svårt att tro att han skulle ljuga för mig. Han har varit rak och ärlig mot mig sedan jag fick reda på att han missbrukade. Börjar han igen är jag nästan säker på att han kommer att vara ärlig om det. Även om han vet att det kommer att krossa mitt hjärta!

2006-01-10 @ 23:54:52
Postat av: heroine

Tack.......... :)

2006-01-11 @ 00:00:21
Postat av: Jonas B

Nitro2ko1: Alla missbrukare ljuger inte. Alla som inte inrättar sej i fållorna och går in i "rätt" behandling är inte ointresserade av att lägga av. Att lita på människor som är öppna och ärliga, det bör man göra! Att ständigt gå runt och misstänka kan göra att misbrukaren gör det som förväntas, åka dit igen.
Jag skulle sannerligen inte vilja vara en missbrukare som försökte lägga av och ha dej som stöd.
Att det är drogen som ljuger är till stor del skitsnack. Vill man sluta så kan man sluta på ett eller annat sätt. Att både misstänka och förlåta är suspekt. Det är du som behöver någon sorts terapi.

2006-01-12 @ 00:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback