vägskäl

Just nu har jag ingen aning om hur denna tragiska/lyckliga/Kärleksfulla/passionerade/destruktiva/
underbara kärlekshistoria ska sluta. Jag kan lämna min man. Om jag vill. Jag vet faktiskt inte vad jag vill. Mitt liv är värdefullt. Mitt ego är för stort för att jag någonsin ska kunna identifiera mig med denna misär. Jag är stark och lycklig i grunden och vet inte om jag är villig att offra min trygghet, ens för kärleks skull. Just nu är min man inne i badrummet. Kanske duschar han, kanske injecerar han heroin. Jag kan inte välja åt honom. Jag kan inte rädda honom. Valet ligger hos honom. Jag tänker inte ens försöka vara en barmhärtig samarit. Jag kan på min höjd gråta åt allt elände vi befinner oss i . Längre än så kan jag inte sträcka mig. Jag kan vara där vid hans sida, men inte rädda honom. Han måste rädda sig själv.


Kommentarer
Postat av: Gisan

Styrkekramar till dig!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Jenny

Vad händer?
Förvirring och styrka i en hopplös eller hoppfull röra, eller vad?

Kram oavsett vad
J

2007-02-05 @ 23:05:36
URL: http://www.jennys.nu
Postat av: J

Tänker på dig och hur du har det. Det är din RÄTT att veta vad din man gör, eller åtminstone inte UNDRA vad han gör på toaletten. Tycker jag iallafall. Börjar kännas bättre för mig, har varit själv, och tänkt och tänkt. Beslutet tar sakta form. många tankar på dig H, värdefulla H.

2007-02-06 @ 06:48:44
URL: http://livetiaa.blogspot.com/
Postat av: Gisan

Tankar och kramar...

2007-02-07 @ 10:54:40
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Maza

Usch vilket jävla beslut att stå inför. Lycka till! kram.

2007-02-07 @ 13:59:55
URL: http://mazamazamaza.blogspot.com
Postat av: Gisan

"Det bästa man kan spara tills man blir gammal är sig själv"

Håller mina tummar för dig/er! Skickar positiv energi till dig genom cyber-rymden. Kramar...

2007-02-08 @ 10:34:46
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Sofia

Du verkar vara en stark tjej med en väldigt gripande historia. Jag jobbar med dokumentärer och undrar om du skulle vara intresserad av att medverka i ett personligt reportage. Hoppas du hör av dig - så att jag kan berätta mer!
Mvh Sofia

2007-02-08 @ 17:03:26
Postat av: Louise

jag sitter här och läser och känner igen mig så hårt. Haft en kille som var och är heroinist. Jag ställde upp och fanns där alltid. Jag föll också. Du verkar vara stark som själv kan stå emot. Jag var illa tvungen att lämna honom. Heroin är en hemsk drog som är svår att bryta sig fri ifrån. Jag hoppas på att det går bra för dig och honom. Men glöm aldrig bort dig själv, ditt välmående. Det måste trots allt gå först, hur egoistiskt det än må låta.

2009-02-23 @ 18:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback