Dagarna som går och går.....

Hur ska man hinna med att leva när livet bara rusar fram som ett skenande tåg? Jag lever helt fysiskt, javisst, Men Jag menar... är det ett värdigt liv att bara arbeta, köra bil, handla, laga mat och sova 5 timmar/natt. En riktigt lyxig dag kanske man tittar lite på tv men somnar såklart raklång i soffan. När ska man hinna med allt det där andra? Alla drömmar man har, när ska man hinna förverkliga dem? Blir det inte mer än så här? Då vill inte jag vara med längre!

Kommentarer
Postat av: Gisan

Varför kan inte någon period vara lagom. Jag har för lite att göra som arbetslös. Men jag har ett projekt som ligger och gror i bakhuvudet... Kramar...

Postat av: Heroine

Egentligen älskar jag mitt jobb och mitt liv. Men när jag tänker på allt jag vill göra som jag inte hinner med får jag ångest. Man väljer bort mycket när man har en karriär att tänka på. Ibland har jag bara lust att hoppa av allt. Bli hemmafru med 4-5 barn. Baka bullar, göra storkok och tvätta. Mmmm låter som himmelriket! (jag vet att det förmodligen är ännu mer arbetsamt att vara hemmafru, men det låter ju så mysigt!) Men är det inte det som är livet? Barn, hem, familj?

2007-01-14 @ 11:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback