Hur vet man vad som är rätt?

Min man är drogfri. Eller han var drogfri när han gick till sitt jobb i morse. Jag kan aldrig till 100 procent lita på att han inte faller tillbaka. Det är en enorm stress, att aldrig riktigt kunna slappna av. Jag synar honom varje kväll. Pupillerna, armarna, fötterna, händerna, andedräkten... Allt ska kontrolleras. Han måste intyga på sitt liv att han inte rört något. När han gjort det känns det bra, tills nästa dag. Samma procedur, samma oro. Vissa dagar orkar jag inte, eller glömmer till och med bort, att oroa mig. Det är skönt! Men det hinner i kapp en, verkligheten.

Jag längtar efter barn. Min man längtar efter barn. Vi har alla förutsättningar att bli en lycklig familj. Kärleksfullt hem, bra och välbetalda jobb, vackert hus. Vi längtar efter barn och har allt emot oss! Heroin... Vem vågar chansa? Heroin.. det är så overkligt att det är en del av mitt liv? Hur kunde det bli så här? Heroin är en förädisk drog. Kärlek är en förädisk kraft. Jag längtar efter barn!

Kommentarer
Postat av: J

Åh älskade DU. Så fint du skriver. Jag önskar att din man är drogfri, men som du vet är heroin en fruktansvärd drog, den enda drog som 'integrerar' med människans vanliga celler. Otroligt sug, också efter lång drogfrihet. Vilken hjälp har din man, psykolog?!

Min kille har metadon, annars skulle han aldrig förbli drogfri, och inte ens då.
Önskar dig allt det bästa.

Jag råder dig att tänka på barn, efter att din man uppvisat lång drogfrihet. Men jag vet också att den längtan är som drogberoende, också nerärvt i generna. Hur du än gör kommer det bli bra för dig.

2007-01-19 @ 18:32:24
Postat av: Heroine

J! Min man tar metadadon men är inte inskriven på något program. Han har ganska nyligen börjat gå till psykolog men har inte berättat om sitt missbruk för psykologen. Jag ser det som ett steg i rätt riktning i alla fall. Min man har mycket att komma till insikt med och jag är glad att han kommit en bit på vägen.

Jag är så glad för dina fina kommentarer! Skönt att veta att någon faktiskt läser det man skriver... // H

2007-01-19 @ 19:04:44
Postat av: Gisan

Jag tycker att det är viktigt att din man har den hjälp han behöver. Men du då?! Har du den hjälp och det stöd du behöver??? Anar en mycket stark kvinna. Men även starka kvinnor behöver få vara svaga ibland... Styrkekramar...

Postat av: Heroine

Gisan! Jag hämtar mycket av min kraft i vår kärlek. Min man är svag och behöver massor med hjälp. Jag är också på många sätt svag men på ett helt annat plan. Jag har ett enormt kontrollbehov och skulle aldrig acceptera att min man behandlade mig illa. Det är kanske min största svaghet. Jag är krävande, fördömande och har ett stort ego. Min man är är ärlig mot mig och försöker inte skylla sitt missbruk på mig eller någon annan. Vi diskuterar mycket kring vårt liv/situation, jag och min man. Det blir kanske som en form av terapi. Jag vägrar se mig som ett offer, vill inte identifiera mig med misär och olycka. Det får inte bli min bild av mig själv. Min man är missbrukare, inte jag! Tack för alla fina inlägg, Gisan! //H

2007-01-21 @ 12:59:27
Postat av: Tina

Detta är MIN åsikt, jag dömer hårt så ta inte för illa upp. JAG är heroinist, min kille är heroinist. Om jag vore du skulle jag ALDRIG satsa på den killen och skaffa barn med honom, tyvärr tror jag du kommer få problem du SENT kommer lösa. Jag vet att det är jätte svårt att sparka ut någon som håller på, för man är så rädd att "han inte ska klara sig". Rädlsan för att han ska sova ute, bli dödad osv mm. Jag har levt som du förut innan jag blev heroinist, med en kille som var aktiv. Det är idag då jag själv är mitt i smöret jag kan förstå att kärleken till heroinet är mycket större än till sin partner, det måste vara jätte jobbigt att aldrig hållt på med det och ha någon i sitt hem som är aktiv-Beklagar, men problemet är svårt(för inte säga omöjligt) att lösa. mvh T

2007-01-23 @ 13:49:31
Postat av: Olik

Du skriver så fint..
Hoppas för eran skull att din man klarar det.
Men se verkligen till att han håller sig på rätt sida.
Kanske kan skriva in han på ett metadon program och därigenom kanske du kan få reda på ifall något strular.
Hoppas det löser sig iaf!
/olik

2007-09-06 @ 05:18:01
URL: http://olik.blogg.se
Postat av: l angesten

I Göteborg har man börjat blanda in 98%-ig alkohol och kräkmedel i metadonet. En eterfabriken i Oslo,
Norge,(den älsta i sitt slag i världen).Den har inte ens en hemsida på internet.Den heter
[ A/S Den norske Eterfabrikk,Oslo,Norge.]
Är denna Göteborg -Oslo special unik för göteborg?

2007-09-10 @ 09:45:43
Postat av: Sofia

Hej! Vad fint du skriver. Jag känner för dig, det måste vara smärtsamt att se den man tycker allra mest om förstöra sitt eget liv.
Jag hade samma problem förut men är nu nästan 8 månader drog och alkohol fri tack vare att jag hittade NA (anonyma narkomaner) och AA.Det fungerar om man följer deras råd. Det finns också Al-anon möten för familjmedlemmar. Skicka ett mail om du vill ha mer info eller bara stöd från någon som vet hur det känns.
Kram
Sofia

2008-03-15 @ 00:54:37
URL: http://yteirbos.blogg.se/
Postat av: heidi

Hej

beundrar dig, har levt med en herionist i 10 år...men själv har jag aldrig tagit eller prövat någon drog....vilket många inte tror...lever inte med denna man idag, till slut gav jag upp man försökte göra allt, och dessa narkomaner e bra på att manipulera och ljuga...men men innerst inne underbara människor som oss alla andra...dödens drog kallar jag d..kanske e fel men många jag känt har dött av detta skitet...man måste vara stark i sig själv att inte röra någon drog...men jag ser inte ner på heroinister eller andra narkomaner som många gör, jag lider me dessa.Subotex eller metadon är nästan jävligare att tända av från säger dom jag vet som hållit på...har lärt mig att vill inte denna person som e aktiv sluta så går d inte hur mycket man än tjatar...men tro mig man ska stå på sig o inte finna sig i detta om man inte är beredd att kämpa för livet...jag har 2 barn med denna man...o jag ljög alltid för min familj o vänner....men d gör man för att skydda dom, man orkar inte höra något kritiserande fast man vet d e fel...men älskar man nån så kämpar man tillsammans men frågan e bara hur länge ma orkar...jag orkade i 10 år...kram

2011-09-11 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback