Jobb, jobb och åter jobb! (och en jävla massa ångest)

Har inte haft tid att skriva pga att jag arbetar häcken av mig för tillfället. Allt är som vanligt. Min man kämpar på med sitt. Han har haft återfall och det är jävligt trist! Jag är inne i en period där jag känner att jag tappat fotfästet och inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Det här kan sluta precis hur som helst. Jag hatar att inte ha kontroll. Jag hatar att inte ha möjligheten att bestämma. Jag blir tokig snart på alla funderingar, tankar, ångest, skam, ilska och uppgivenhet som samlats i min kropp. Måste tänka om snart! Jag känner att jag gräver ner mig i mitt jobb istället. Jag är en karriärkvinna, bestämd, respekterad, vacker och smart. Jag är en heroinistfru, smutsig, ensam och jävligt rädd. Jag har allt många bara drömmer om. Och samtidigt har jag ingenting! Jag älskar min man. Jag älskar honom så att det gör ont i mitt hjärta. Jag älskar mig själv, men inte alls lika mycket som förut!

Kommentarer
Postat av: J

Åh gumman, blir alldeles tårögd av dina ord. Jag känner exakt samma, som du. Skönt att du sätter ord på det du känner tycker jag. Visst är det skönt att ha sitt lilla gömställe?
Jag är iof inte anonym för min kille, men på något konstigt sätt får det bära eller brista för mig, jag kan inte vara någon annan än jag, även om jag skäms om han skulle läsa vissa bitar.

Jag har också glömt mig i jobbet. Du vill inte gå på något möte med mig någon kväll?
Kram

Postat av: Gisan

Tårar rinner nerför min kind. Jag ska inte påstå att jag vet vad du känner. Men jag vet hur det är att leva två liv. Ett glatt och lyckat, ett sorgset och ensamt. Styrkekramar...

2007-01-30 @ 14:05:47
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Jenny

Ledsen att höra..
Att det verkar så ändlöst.

Det tar slut.

2007-01-31 @ 16:14:36
URL: http://www.jennys.nu
Postat av: Gisan

Styrkekramar...

2007-02-02 @ 15:30:35
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Berit

Förväxla inte behov med känslor. Lämna din man omg. Du måste tänka på dig själv o göra dig fri. Du är ju medberoende o lever hans liv på hans villkor. Det finns ju 1000 andra trevliga, goa karlar som inte är heronister. Vet vad jag talar om eftersom jag har levt samma liv som du en gång. Men det var länge sedan jag lämnade det bakom mig. Det var tufft just då, men idag är jag otroligt tacksam för att jag tog steget.

2008-09-05 @ 08:30:15
Postat av: S

Snälla.



Berätta vad som händer nu. Otroligt fängslande historia!

Allt gott.

2009-03-11 @ 23:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback