Nålstick...

Jag hatar sprutor. Har alltid, ända sedan jag var liten, varit maniskt rädd för sprutor. Jag kan inte förstå hur någon frivilligt sticker sig själv i armarna. Men det är precis vad min man gör. Sticker sig i sina vackra armar. Det har läkt igen fint nu. Men fortfarande kan man se ärren, som långa streck ner från armvecket. Jag ryser när jag låter mina fingrar försiktigt röra vid. Han drar undan sin arm. Har alltid långärmat. Jag förstår honom. Jag vill verkligen att han ska bli frisk. Att alla ärr ska försvinna. Både de som syns och de som inte gör det. Hos honom och hos mig.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hamnade bara här... och satt en lång stund och bara läste... Kom att tänka på Lotta Tells böcker och Janouch Katerina. Iaf de påminner mej om dej. Kommer tillbaka. Ha ett gott nytt år och jag hoppas dina önskningar kommer att slå in. Det där med att älska är inte alltid så lätt...
Kram Lotta

Postat av: Nadja

Oj..nej misssbruk är aldrig lätta att ha att göra med.. vad det än handlar om..tyvärr !

2007-01-02 @ 17:40:03
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: Heroine

Lotta! Jag har inte läst vare sig Lottas eller Katerinas böcker om missbruk. Hört talas om dem men inte känt mig sugen på att läsa. Däremot läser jag gärna forskningsrapporter och facklitteratur om heroinmissbruk. Mycket av det är bara massa strunt, tyvärr. Jag kanske tar och läser några av de böcker du nämner längre fram. När inte allt är så upprivet och känsligt i mitt eget liv. //H

2007-01-02 @ 19:37:00
Postat av: J

Jag är så glad över att få ta 'del' av en del av ditt liv. Jag beundrar ditt mod och din envishet, något som jag ofta saknar.
Vilket stjärntecken är du? (Stenbock)?
Kram

2007-01-03 @ 07:18:40
URL: http://livetiaa.blogspot.com/
Postat av: Heroine

Hej J!
Mitt stjärntecken är lejon. Jag tror att jag är ett ganska typiskt lejon.
Kram //H

2007-01-03 @ 12:53:22
Postat av: Cicci

Men usch vad otäckt :( hoppas verkligen det blir bra!

2007-01-03 @ 19:31:02
URL: http://venya.webblogg.se/
Postat av: Lasse

Fyra år sedan jag slutade sticka mig själv.
Ärren bleknar men syns fortfarande.
De inre ärren läker så sakteliga....

2007-01-06 @ 14:19:25
URL: http://www.tjuvgods.se/blogg/
Postat av: Oj

Har inte läst bloggar på länge.
Sitter och pluggar
och borde inte vara här nu.
Jag ramlade bara in
och kan inte slita mig.
Mina ögon tåras när jag läser dina ord,
kan inte förstå,
men jag kan känna...
och jag känner med dig.

2007-01-19 @ 00:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback